Ganca (dödölle)

  Jó régen jártam erre. Főzni persze főztem egy-két dolgot csak megosztani nem volt időm. Igyekszem pótolni az elmaradt bejegyzéseket.

Már nagyon régen tervezem, hogy készítek egy finom gancát. Persze ki az aki nem finom ételt tervezne elkészíteni?
Eszemet nem tudom, hogy mikor ettem utoljára ezt az ételt. Inkább évtizedekben, mint években kell számolni.

Ez egy igazán egyszerű, népies, nagyon finom és borzasztóan nehéz étel. 
Most jól lakok vele egyszer-kétszer és megint el leszek egy darabig nélküle. 

Hozzávalók:

  • fél kg krumpli
  • 5-6 evőkanál liszt 
  • 1 evőkanál zsír (vagy olaj) a hagyma alá
  • 1-2-evőkanál zsír vagy olaj a tepsiben való pirításhoz
  • őrölt bors
  • ízlés szerint tejföl, (juh)túró vagy sült szalonna

Elkészítés:


  A meghámozott,  kockára vágott krumplit annyi sós vízbe tettem, amennyi éppen ellepte. Megfőztem, de a végén nem öntöttem le róla a vizet. A saját főzővizében összetörtem és a lisztet hozzákevertem. Nem tettem bele egyszerre az összes lisztet, mert a krumpli fajtájától függ, hogy mennyit vesz fel. Kis lángon addig kevergettem, amíg jó sűrű nem lett (összeáll és elég nehéz kevergetni). fekete borsot őröltem bele és egy kicsit még megsóztam.
 Egy tepsit kikentem zsírral és két kanál segítségével beleszaggattam a gancát.
Ameddig főtt a krumpli megsütöttem a hagymát. Félkarikára vágtam és szép aranybarnára pirítottam. A tepsiben lévő ganca tetejére raktam és előmelegített (220-250 fok) sütőben egy kicsit megpirítottam őket. 

Lehet csak így, a sült hagymával is fogyasztani, de tejföllel, túróval (különösen juhtúróval) és apró kockára vágott sült szalonnával is lehet fogyasztani. Ha már nehéz, akkor legyen nagyon nehéz! :)

Én mindenképpen javaslom a jóféle disznózsír használatát az olaj helyett. Egészen más, teltebb íze lesz. Ne aggódjunk és ne féljünk a zsírtól! (http://www.origo.hu/tafelspicc/alapanyag/20140130-mindenki-susson-zsirban.html)

Jó étvágyat!








Megjegyzések