Zöldfűszeres kolbász

 Ma kolbászt sütöttem ebédre. 

Nem nagy dolog. Ez igaz is ha az ember a boltban vagy piacon vásárolja.
De nem, én nem ezt tettem. Saját magam készítettem el. A saját ízlésem szerint. 
Nem az unalomig evett fokhagymás-paprikás-magyaros. Nincs azzal semmi baj, ha jó alapanyagokból készült és nem a "majdakolbászbajólesz" hússal és paprikával. De lássuk be ezek majdnem mind egyformák. Egy kolbász többet érdemel!
Nem akartam elnyomni a hús ízét. Valami mást akartam, mint a megszokott.

A kedvenc piacomon (Budapest, Hunyadi tér) lehet bajor kolbászt kapni, ami nagyon finom és nem paprikás, de....
Igen, ez a "DE".

Sokan eljátszottunk már a gondolattal, hogy mi mit tennénk egy-egy kolbászba. Mi hogy szeretnénk igazán. Hát én most megcsináltam. :) És nagyon örülök, hogy nem halogattam tovább! 

Nem nehéz. Ha valaki szereti a kolbászt, de nem elégedett a boltban kaphatókkal, akkor vágjon bele bátran. 
A töltéshez lehet kapni a húsdaráló végére csatlakoztatható csővéget, de meg lehet oldani egy nagy tölcsérrel is. Nekem most nem volt szerencsém, egy nagy tölcsérrel kellett megoldanom. Így egy kicsit nehezebb volt, de még így is megérte a fáradozást.

Természetesen a pontos összetevőket nem árulhatom el, de nem is szükséges. Mindenki kísérletezgessen. Próbálja ki, hogy mi ízlik neki. Ha gondolja, akkor ne is töltse bélbe. Formázzon belőle ki hengereket vagy fasírtokat és süsse ki serpenyőben. Az íze úgy is csodálatos lesz, csak nem lesz kolbász. Ráadásul kolbászként könnyebb tárolni és hát lássuk be csak jobban lehet vele villogni a haverok előtt. ;)

Én lapockából és hasaljából készítettem. Tettem bele sót, borsot, fokhagymát, kakukkfüvet, borsikafüvet és a kedvencemet zsályát. Sok-sok zsályát. Szerintem ez a fűszer a sertéshús legkedvesebb barátja. Sőt tettem bele egy kis alma cidert és hogy valami ezt felszívja, egy kis kenyérmorzsát (szigorúan házi).

Alapos keverés és bélbe töltés. Sózott belet minden hentesnél lehet kapni. Ezt alaposan át kell mosni és már mehet is móka. 

A végeredmény tényleg megérte az izgalmakat és a fáradozást.
Biztosra ígérhetem, hogy nem ez volt az utolsó alkalom.

Mindenki próbálja ki! Készítse el a kedvenc kolbászát. Az ízvariációk száma végtelen.

Jó étvágyat és jó mókázást!













  


Megjegyzések