Az első

Miért is vágok bele egy blog írásába? 

Hmm… Talán, hogy megosszam gondolataimat.
Nevezzük ki ezt fő oknak, de van még más is.


Az utóbbi néhány napban többen is biztattak, hogy kedvenc receptjeimet tegyem valahol közzé. A Facebook-ra szoktam képeket feltölteni a „remekműveimről”, de a recepteket nem szoktam megosztani.

Erre alkalmasabb lesz egy blog.


Ne várjon senki, mélyreható gasztronómiai elemzéseket! Csak egy kicsit vagyok jártas a konyhai technikákban és főzési eljárásokban. Amolyan hobbiszakács vagyok. Receptjeim többsége az internetről, szakácskönyvekből és főzős műsorokból származik. Van amelyiket átalakítom saját ízlésem (és elérhető alapanyagok) szerint.
Szeretem a finom borokat (söröket, jóféle pálinkákat), de nem fogom elemezgetni őket. Ha valamelyik ízlik akkor megjegyzem és legközelebb is vásárolok belőle. 
Ezeket ajánlani fogom.
Nem azért mert az "erdei gyümölcsökre jellemző friss aroma és illat érződik benne, a savassága éppen megfelelő...", hanem azért mert jól esett meginni és szerintem finom volt. 

Persze nem csak ételekről szól majd a dolog, hiszen gondolataim elég szerteágazóak, mondhatni nagy zűrzavar uralkodik a fejemben. :)

A főzés mellett (előtt vagy után) másik szenvedélyem a fotózás.
Ez lenne a másik fő téma az oldalamon. Leginkább saját képeimet szeretném megosztani, de biztos szó fog esni kedvenc művészeim fotóiról és (talán) néhány, barátaim által készített képet is megosztok (persze csak ha hozzájárulnak).

Már gyermekkorom óta része életemnek a fotózás.Édesapám eleinte csak hobbiból, később hivatásszerűen fényképezett. A Mátraaljai Szénbányák fotósa (és videósa) volt, Visontán, nyugdíjba vonulásáig.
A fotózás szeretetét tőle örököltem. A "szememet" sajnos nem. Neki jobb szeme volt a fotózáshoz. 
Pontosan nem tudtam mi játszódik le a nagy edényekben, de imádtam a sötétkamrában sertepertélni. Kevés dologhoz fogható az a varázslat, amikor a hívóban kirajzolódik a kép.
Később már nagyjából értettem, hogy mi és miért történik. Ezután lett az otthoni  fürdőszobának plusz funkciója, gyakorló sötétkamra lett belőle. :)

Szeretném még megosztani gondolataimat, érzéseimet filmről, könyvről, zenéről, kiállításról…

Szóval mindenről, ami engem érdekel. Sok-sok szubjektív vélemény kevés objektivitással.

Remélem mindenki, aki idetéved, talál valami érdekeset, szépet, hasznosat vagy finomat (ha már ennivalóról is szó lesz)!






Megjegyzések